Składniki:

  • Papryka w każdym kolorze 3-4 sztuki
  • Ciecierzyca z puszki lub słoika 200 g 
  • 1 duża cebula
  • 4 duże pieczarki
  • Pasata pomidorowa 200 g 
  • Kilka pomidorów suszonych 
  • Ulubione przyprawy
  • Oliwa

Przepis:

Rozgrzewamy oliwę i dodajemy posiekaną cebulę oraz pieczarki i smażymy do zarumienienia. Dodajemy ciecierzycę, suszone pomidory, passatę oraz przyprawy, wszystko dusimy. Papryki należy umyć i przekroić na pół, a następnie wydrążyć środek. Połówki papryk faszerujemy farszem. Pieczemy około 45 min w 180 stopniach, do momentu, kiedy papryki będą miękkie.

Dania bezmięsne nie odstępują zbytnio daniom mięsnym w aspekcie składników odżywczych. Na przykład rośliny strączkowe posiadają dużo białka, które jak wiemy, jest nam potrzebne do prawidłowego rozwoju i regeneracji, dodatkowo dostarczają nam dużo energii i są bogate w błonnik. Warto też nadmienić, że rośliny strączkowe mają stosunkowo niski indeks glikemiczny (np.: ugotowana fasola 33 a ugotowany groch 22).

Rośliny strączkowe posiadają sporo zalet, ale też mają kilka minusów. Niektóre z nich zawierają tiogligozydy. Substancja ta w nadmiernych ilościach może zaburzać pracę tarczycy i powodować powstawanie wola. Dodatkowo rośliny strączkowe mają właściwości wzdymające przez związki oligosacharydów zawartych w nich.

Dania bez mięsa mogą być również w pełni odżywcze, jeżeli dokładnie je zaplanujemy i jeżeli nie cierpimy na żadne problemy zdrowotne, które wykluczają niektóre rośliny z naszego jadłospisu.