Chili - dzięki kapsaicynie ma działanie przeciwbakteryjne, wspiera również układ krążenie oraz reguluje ciśnienie krwi. Dodatkowo znacząco spowalnia wchłanianie tłuszczu w jelitach, oraz wpływa na proces rozkładu węglowodanów normalizując tym samym poziom glukozy we krwi po posiłkach.

Chrzan- Przyspiesza przemianę materii w organizmie, ułatwia procesy trawienia oraz poprawia odporność. Zawiera bardzo dużo witaminy C.

Cynamon- Wpływa korzystnie na trawienie oraz działa  przeciwbiegunkowo. Cynamon wpływa na układ sercowo- naczyniowy przez obniżenie ciśnienia krwi, a także obniża stężenie glukozy na czczo, trójglicerydów oraz cholesterol. Hamuje wzrost H. pylori, która jest odpowiedzialna za wrzody żołądka. Zwiększa wrażliwość receptorów insuliny na komórkach organizmu. Szereg mechanizmów wspiera profilaktykę i leczenie cukrzycy oraz insulinooporności.

Papryka, pieprz, chili- Poprawiają trawienie i nadają potrawom pikantny smak. Poprawiają odporność, a także ukrwienie błony śluzowej, co sprzyja lepszej absorpcji substancji odżywczych, składników mineralnych i witamin.

Kurkuma- uważana jest za tzw. Superfood. Najważniejszym składnikiem kurkumy jest kurkumina – fitozwiązek, który ma właściwości przeciwutleniające. Ma działanie przeciwnowotworowe i przeciwzapalne, chroni układ odpornościowy. Przyprawa zawiera też błonnik, olejki lotne oraz żywice. Jest bogatym źródłem witaminy C i witamin z grupy B, które biorą udział w procesach tworzenia czerwonych krwinek. W kurkumie znajdziemy dużo żelaza, które pomaga m. in. w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego. Dzięki tym składnikom, kurkuma działa przeciwzapalnie, oczyszcza organizm, wpływa korzystnie na układ pokarmowy, serce i mózg. Ponadto poprawia nastrój. Działa przeciwbakteryjnie, wyrównuje koloryt skóry i poprawia jej elastyczność. 

Curry - Mieszanka przypraw, która dzięki obecności innych składników takich jak: kurkuma, imbir, pieprz czarny, kolendra, kmin rzymski, gorczyca, chili posiada szeroki zakres działania na organizm. Stabilizuje i obniża ciśnienie krwi, wspiera profil lipidowy, stymuluje trawienie oraz przeciwdziała chorobie Alzheimera.

To zaledwie kilka przypraw, które idealnie sprawdzą się w dzień pikantnych potraw. A czy Wy lubicie ostrzejsze dania?:)